pix

Sponsor in de kijker?

Links vind je onze sponsor in de kijker.

Vind je ons initiatief een leuk initiatief en denk je ons te kunnen helpen mits een financiƫle of een andere bijdrage? Op deze pagina vind je welke mogelijkheden wij zelf aanbieden.

 

 

Sponsors 2016 - Meer informatie

Deze brief kan u downloaden en aanpassen naar uw wensen.

Sponsors 2016

Waarom geven mensen geld?

1. “omdat ze het me gevraagd hebben” Eigenlijk simpel, en je kan uit eigen ervaring putten, want dit heb je zelf zeker ook al gedaan…. Maar geld vragen, dan moet je toch over een drempel, even je schroom afwerpen. Maar als je niets vraagt, zal je niets krijgen.

2. Fondsenwerving gaat echter niet over geld. Het gaat over mensen, de mensen die je hulp nodig hebben. In plaats van dus louter een gift te vragen, helpt het om hen te vertellen over de projecten. Op onze website kan je verhalen en foto’s vinden over de projecten waarvoor we fietsen, met getuigenissen van de eerste groep fietsers.

3. Veel mensen zijn bekommerd om wat er gebeurt in de wereld. Armoede, ongelijkheid, onrecht: het laat hen niet koud, ook al is het soms ver van hun bed. Jij geeft hen de kans om op een eenvoudige manier een steentje bij te dragen. Veel mensen zullen dus graag meewerken aan je project.

4. Een gift doen is niet alleen goed voor de anderen die je ermee helpt. Het is ook goed voor jezelf. Je krijgt er namelijk een goed gevoel van. Onderzoek toont aan dat geven de aanmaak van opwekkende stofjes in je hersenen stimuleert. Een gift doen heeft daarmee dezelfde fysiologische effecten als roken of het eten van chocolade. Economen noemen dit gevoel: warm glow giving. Het bewijs dat we het niet verzinnen? Google maar eens!

5. Belastingvoordeel. Een gift vanaf 40 euro geeft recht op een fiscaal attest. Hiermee kan je een deel van je gift recupereren via je belastingaangiften. Mooi meegenomen, niet? Je kan dit zeker gebruiken als argument om je supporters over de streep te halen. Ook voor firma’s zijn er formules die het aantrekkelijk maken om een (grotere) gift te doen. En voor bedrijven komt het maatschappelijk (economisch?) goed over om zich te profileren als een bedrijf dat zich inzet voor de minder bedeelde medemens!

Jos Steensels
E-mail: steensels.jos@telenet.be
Gsm: 0474680223

Anne Bongaerts
Email: annebongaerts@hotmail.com
Gsm: 0494 05 50 95